יום ראשון, 18 בינואר 2015

גודל עונשו של המבזה צדיק

"מלאך אלקים צבאות"
למרות שהיה הרב וינשטוק זצוק"ל מחוגי הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, והשתייך בדעותיו לקנאי ירושלים, הרי שבמשך תקופה ארוכה (בעת מגוריו בירושלים בשנת תרצ"ג) היה מקפיד לבוא מידי שבת בשבתו לסעודה שלישית אצל מרן הראי"ה. גאוני וצדיקי ירושלים השתתפו בסעודה זו, בה היה הראי"ה דורש בפרשת השבוע, אך מנהגו של הרב וינשטוק, הקנאי, להשתתף בסעודה זו - היתה דבר פלא בעיני כל מכיריו, משום שידעו שהוא לא בדעותיו והשקפותיו של הרב קוק.
הרבה פעמים שאלו אותו למה הוא הולך לרב קוק, אך תמיד הוא סרב לענות.
אכן, פעם אחת, כאשר שאל אותו בנו (שהיה באותו זמן בגיל בר מצוה) על מנהגו המוזר ללכת אל הרב קוק מדי שבת, החליט הרב וינשטוק להסביר את עצמו, וכך אמר:

"כדי לשמוע את הרב קוק,
כדאי ללכת אליו אפילו מאות פרסאות!"

לאחר משפט מרעיש זה, הוסיף הרב וינשטוק לדבר בשבחו של הראי"ה. הוא תאר את המעמד המופלא בסעודה שלישית, בו ישב מרן הראי"ה בבגדי לבן ודרש בצורה נפלאה על פרשת השבוע. ואז ביטא הצדיק המקובל במשפט אחד את הערצתו הגדולה למרן הראי"ה:

"בעת שאומר 'תורה',
פניו הם כפני מלאך אלוקים צבאות!"

כידוע, הרב וינשטוק היה איש אמת מיוחד במינו, רחוק ביותר מגוזמאות, ותאורו זה בייחס לרב קוק היה אצלו ברור ומוחלט.

"זה עשה רושם על כל החברים!"
הסיפור השני התרחש בשנות הצדי"ק, כנראה לאחר פטירתו של מרן הראי"ה.
קבוצה של בחורי ישיבה מירושלים, וביניהם אחד מבניו של הרב וינשטוק זצוק"ל, נסעה בימי בין הזמנים לנפוש בצפון הארץ. היה זה כמה ימים לפני ל"ג בעומר, ומשום כך הם תכננו להגיע גם למירון.
במשך הנסיעה באוטובוס, אחד הבחורים דיבר נגד מרן הראי"ה בצורה מאוד חריפה ופוגעת. בנו של הרב וינשטוק כיבד מאוד את הרב קוק, כפי שלמד מאביו, ודברי הבלע נגד הרב קוק צרמו לו מאוד. הוא לא היה היחיד: כל הבחורים שהיו באוטובוס ניסו להשתיק אותו, אך מאומה לא עזר, ואותו בחור המשיך עוד ועוד לבזות בדיבוריו את מרן הראי"ה ל"ע.
הנסיעה באותם ימים הייתה קשה ומעייפת. מזג-האויר החם הכביד על הבחורים. בדרך נסיעתם, כשעברו בעיר טבריה, החליטו לגשת לטבול בכינרת ולהתרענן מהחום.
כאשר נכנסו הבחורים למי הכנרת, הדיבורים הבוטים נגד הרב קוק עוד הדהדו באוזניהם. מייד בשניות הקרובות כולם ראו את התוצאה הישירה של אותם הדיבורים. אותו בחור, תכף ומיד כשנכנס למים, נסחף עם הגלים, טבע ומת.
אירוע מזעזע זה עשה רושם נוראי על כל החברים, בחורי הישיבה, ומאז אף אחד לא העיז לדבר נגד הרב קוק. ראו בחוש מה גדול עונשו של מבזי הרב קוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה