לנו נדמה, שה"פתרון הסופי" להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים הוא נורא ואיום בצורה בלתי נתפסת ואילו הרצון להזיק לנו באופן חלקי הוא פחות נורא. כך התפיסה השטחית. אבל בעומק - הרצון לכלות את כל העם היהודי הוא באמת לטובתנו הרבה יותר מאשר הרצון מצד העמים להשמדה חלקית ח"ו. ההסבר הוא שאי אפשר בשום אופן להשמיד ולכלות את עמנו באופן מלא וממילא כל ניסיון בכיוון הזה נועד לכישלון. ואילו להזיק לנו בצורה חלקית היא כן אפשרי ובר ביצוע ולכן מסוכן הרבה יותר.
כלשון הגרי"מ חרל"פ זצ"ל: "ובכן אילו הי' התקוממותם של העמים רק התקוממות בעלמא אז מי יודע כמה היו ישראל סובלים אבל זה עצמו מחסד ד' שהתקוממותם על ישראל תהי' בבחינת לא יזכר שם ישראל עוד, כי אז הוי זה מן הנמנעות שכשם שאין למחוק ח"ו שמו יתברך, כן אין למחוק את ישראל החיים וקיימים לעד. כשם שהוא ית"ש חי וקיים לעד "אני ד' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם" [מלאכי ג'] וזהו כאשר שש ד' להטיב אתכם, כן ישיש להאביד אתכם [דברים כ"ח], שמזה עצמו שישיש אחרים להתקומם על ישראל ולהאבידם ח"ו, מזה עצמו יגיע השמחה כי להאביד את ישראל הלא לא יתכן כלל ויתגלה בזה התשועה הנצחית". [מי מרום קצ"ח]
וזה לדעתו סוד ההצלה בפורים. דוקא הרצון להשמדה מלאה היא בעוכרם!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה