"החסרון שיש בהתארת ההגשמה באלהות אינינו מצד ההגשמה עצמה, אלא מצד ההעדר הנמצא בהכרח בכל המתגשם. ואם ע"י הרחקת ההגשמה יתרחק ציור המציאות, וירשם תוכן ההעדר יותר ממה שההגשמה כוללתו, אז ראויה היא ההגשמה לבא בציורים רבים, כדי להציל את המודרכים מתכונת ההעדרים המתאחזים בתכונת התיאור הרוחני לפי מה שהם מציירים אותו, ומפני שהציורים המגשימים בנויים הם על חיוב המציאות, מביאים הם לבסוף לידי הכרתו."
כלומר, למרות שיש חיסרון בהגשמת הבורא כי בכך מגבילים את כחותיו ויימצא בו העדר, אם ע"י הרחקת ההגשמה יתרחקו עוד יותר ממציאותו האמיתית, ראויה ההגשמה כדי להציל אנשים מטעויות גסות יותר. [ואולי זו הסיבה שמוצאים תיאורו הגשמה בתורה הקדושה]. כי סוף סוף, הציורים המגשימים בנויים על "חיוב במציאות", "קיום" "הויה" וכו' וכו' ובסוף יביאו לידי הכרתו בצורה טהורה ואמיתית יותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה