כהונה גדולה היא
משורש החסדים כנודע. אי' במכות [י"א א'] שכה"ג צריך לבקש רחמים על דורם,
והטעם הוא שהם נכנסים לפני ולפנים שמשם מקור השפע והחסד לעולם וממילא הכהן הגדול
שמתחבר עם אותו מבוע צריך להתפלל ולהמשיך חסד על העולם. [עי' בזה בס' בלבבי משכן
אבנה על מס"י עמ' רצ"ב].
איך מלו בניהם במדבר?
תומיך – השמתשו באורים ותומים, לאיש חסידיך – והיו רשאים להחמיר על עצמם כי היו
חסידים. [עי' להורות נתן]
אוריך זו תורה –
שמסרו את נפשם על התורה ומכאן שאפילו שלא היו חייבים [מצד שטרם ניתנה תורה] צריך
למסור את הנפש [עי' לקוטי שיחות ב' פ' שמות].
למה תומיך לפני אוריך?
ועי' בס' די באר ובס'
מאמרי פחד יצחק על סוכות ועוד חזון למועד להאריך בפסוק זה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה