במאמר על מי שהניח תפילין פסולות שנים רבות אם ברכותיו היו לבטלה הבאנו לתרץ שאדם המתבסס על חזקת כשרות יכול לברך. כעת ראיתי מאמר נפלא במוריה [מב] מאת הגרז"ן גולדברג שמעשה מצוה המבוסס על חזקה בלבד אינו די חזק כדי להצדיק ברכה, ודלא כדברינו עיי"ש וינעם לך. והדר הוא לכל חסידיו.
גם ראיתי בספר דברי יוסף סימן ב' שהאריך בשאלה אם אפשר לומר קלוטה כמי שהונחה דמיא בתפילין. וכתבנו בזה במקום אחר ויש לצרף המ"מ הנ"ל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה