יום שני, 17 בספטמבר 2018

קבלה אמיתית

וזהו ענין נעשה ונשמע וכפית הר כגיגית שהיה במתן תורה דע"י הקבלה האמיתית שקבלו ואמרו נעשה ונשמע והקבלה באה בהסכמה גמורה ומוחלטת בהכנה מעולה של שלשת ימים, בזה עצמו גילו את הקשר האלקי שבין ישראל לאביהם שבשמים והתיחדותם במקורם האלקי ונתגלה כי קישורם להתורה היא בבחינת חיים ומות אם תקבלו את התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם. כלומר וזה כבר אי אפשר שיקברו ישראל ח"ו כי נתעלו באיחוד קודש איחוד אמת עמו ית"ש ועל כן כיון שהקב"ה חי וקים מוכרח שגם ישראל יהיו חיים וקיימים ויקיימו את התורה נמצא שהקבלה גילתה את המניעה משלא לקיים את התורה וזה היה בכללות ישראל שנתגלה הכפית הר כגיגית כלומר שנעשו מנועים שאי אפשר יהי' שלא לקיים את התורה וע"כ זה עצמו שמחה כלפי מעלה במה שמשיש אחרים להכחיד את ישראל, וזה הוי התקוממות על ד' ועל משיחו, ולא אפשר ולא יתכן וגם נצח ישראל לא ישקר.

וכמו כן בערך זה הוא ר"ה לכל אחד ואחד מישראל מה שהיה אז בכלל צריך שיהי' נעשה עתה בפרט, ואם הקבלה בר"ה היא קבלה אמיתית מגלים בזה מניעה עצומה ואי אפשרות להכשל בשום חטא ועון כי הקבלה מרוממת ומאחדת את היחיד לדביקותו ית"ש שכל מה שלא יצוייר עליו ית"ש לא יצוייר על היחיד הזה שהתדבק בו ית"ש ע"י קבלת היראה עפ"י ההכנה המעולה וזהו מתוקף נפלאות נשגבות של הימים הנוראים שאפשר לקבל וע"י הקבלה להיות מנוע בהחלט מכל כשלון.

ולזאת גדול יום הדין כי מי שאינו מכין עצמו ומכשיר עצמו שיהי' לאל ידו לקבל ואינו מקבל הרי אפילו אם אינו נכשל יש עונש על אי הקבלה בלבד. ולעומת זה, הרי אפשר בהקבלה להשיג אורחות חיים פילון מפולש לחיי עוה"ב לצאת מכל האפשרות של חטא וכשלון ולהיות דבוק כל השנה בחי העולמים ב"ה.
אשרי מי שיודע להכין עצמו לזה.

[אורי וישעי פ' ל"ג] 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה