יום שבת, 9 בנובמבר 2013

מה מועיל כפיה אם מצוות צריכות כוונה

בגמ' [ר"ה ו] דרשו 'יקריב אותו' מלמד שכופין אותו, יכול בע"כ? ת"ל לרצונו, הא כיצד? כופין אותו עד שיאמר רוצה אני. וכמו"כ מצאנו כתובות [מט ופ"ו] בכל המצוות, שכופין מי שאינו רוצה לקיימם. ועי' תוס' [בר"ה שם] מ"ט צריך לימוד מיוחד בקרבן.
 
ותמוה למ"ד מצוות צריכות כוונה, א"כ איך מהני מה שאומר ע"י הכפייה רוצה אני, הרי מאחר ואין רצונו בקיום המצוה לא יצא ידי"ח וא"כ לאיזה ענין כופים אותו כשבלא"ה לא יקיים המצוה?
 
לזכות רפואת יוסף בן עליזה בתוך שח"י

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה