לזכות נעכא גיטל בת רחל אסתר לברכה והצלחה וטו"ס
נשאלתי מת"ח חשוב
שליט"א בשכונה למה השמות של הנשיאים בפ' שלח הם שונים משמות הנשיאים בפ' נשא.
עייו בתרגום יב"ע שבא לתרץ קושיא זו וכתב [שלא היו נשיאים ממש] אלא אנשים
"חריפים". ועיין ברשב"ם ש"נשיא" הוא מלשון שנשא לבם
ללכת. וגם הוא התכוון ליישב הקושי הנ"ל. ובבעל הטורים כאן כתב שהמרגלים היו שרי חמישים
[למה נבחרו שרי חמישים? ועי' בס' איילת השחר]. מרנא השפת אמת [שנת תרל"ה] כתב
"ועל כל נשיא בהם - מהם הוה ליה למימר. גם היו נשיאים אחרים נחשון וחבריו
[קושייתנו]. אך יש נשיאים מלבר ונשיאים מלגאו וכאן היו צריכים לשלוח אנשים להיות מעשיהם
כמעשה כלל ישראל ממש וזהו שכתוב כל נשיא בהם עכ"ל. וגם בשפת אמת ליקוטים לפר'
קרח המעט כי העליתנו וגו' כתב בדרכו זו שבחר נשיאים אחרים לשליחות המרגלים. ועי'
בשיירי קרבן על הירושלמי [סוטה פ"ז ה"ה] שהשמות המנויים כאן הם בנוסף
לנשיאים שכבר נוקבו בשמות לעיל. נמצא שהלכו לא י"ב איש אלא כ"ד. ועי'
מש"כ בס' ברכת אברהם עה"ת שהביא הנ"ל ועוד. ויש להאריך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה