יום חמישי, 12 בפברואר 2015

מילה טובה

מספרת הרבנית קולודצקי סיפור , על גנן שנכנס למכולת והיו בידיו 20 אסימונים.
באותם ימים השתמשו באסימונים בטלפון ציבורי ומכשיר כזה היה מותקן במכולת. הגנן מתחיל לשלשל אסימון אחר אסימון ובכל שיחה ושיחה הוא אומר:
"שלום , אני גנן מקצועי מחפש עבודה , אתם צריכים אולי גנן?
אני גנן מאוד מסור עושה את העבודה על הצד הטוב!
והם אומרים לו בצד השני : לא , תודה! יש לנו כבר גנן...
אולי תחליפו את הגנן שלכם?
ובצד השני אומרים לו: לא תודה , ברוך ה' , יש לנו גנן מצוין ואנחנו מרוצים ממנו...
והוא אומר להם: אתם תהיו מרוצים ממני...
והם: לא תודה יש לנו גנן מקצוען תודה ולהתראות
 
וכך הגנן ממשיך עוד אסימון ועוד אסימון ומציע את שרותיו , באדיבות ובסובלנות ולא מתייאש...
את כל זה רואה ושומע מהצד בעל המכולת , הוא אומר בליבו: מסכן , אולי אני יציע לו לטפל בבניין שלנו בגינה ...
והנה הגנן משלשל את האסימון האחרון ... הוא ניסה ולא כל כך הלך לו , אף אחד לא רוצה לקבל את שירותיו כגנן.
 
אומר לו בעל המכולת : שמעתי מהצד את השיחות שלך ולא יכולתי להתעלם , אתה יודע , אנחנו צריכים גנן מקצועי כמוך , אתה מוכן לעבוד אצלי?
 
אמר לו הגנן:  מה פתאום! אין לי זמן! אני עסוק כל כך... אין לי יום פנוי!
אומר לו בעל המכולת : אבל , אתה עומד פה ואני שומע שאתה מחפש עבודה...
אומר לו הגנן: לא,  מה פתאום אני לא מחפש עבודה...
כל אלה שהתקשרתי אליהם , הם הלקוחות שלי...הם בדרך כלל , לא אומרים לי מילה טובה על העבודה שלי ואני מתקשר אליהם מדי פעם , כדי לדעת אם הם מרוצים ממני , וכך אני אפילו מבין ,שהם אפילו לא רוצים לשמוע על גנן אחר!
 
וכל זה רק בגלל שרציתי לשמוע מילה טובה...
 
שנזכה להבין כמה חשובה מילה טובה , כמה חשובה מילת הערכה ומילת פרגון!
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה