בפוסקים מבואר שאשת אליהו הנביא לאחר שעלה בסערה השמים היתה
מותרת להנשא דאינה אשת איש אלא אשת מלאך. וצ"ע מעירובין מג א
דפשטה הגמרא דיש תחומין למעלה מעשרה מברייתא ד"הריני נזיר ביום
שבן דוד בא", הרי שאליהו מצווה שלא לחלל שבת באיסור תחומין. וכן בפרק
מותרת להנשא דאינה אשת איש אלא אשת מלאך. וצ"ע מעירובין מג א
דפשטה הגמרא דיש תחומין למעלה מעשרה מברייתא ד"הריני נזיר ביום
שבן דוד בא", הרי שאליהו מצווה שלא לחלל שבת באיסור תחומין. וכן בפרק
המקבל ב"מ קי"ד: שרבה הקשה לאליהו איך הוא מטמא עצמו הרי
הוא כהן, נמצא שאליהו אינו חשוב מלאך אלא מצווה הוא במצוות כאיש
הוא כהן, נמצא שאליהו אינו חשוב מלאך אלא מצווה הוא במצוות כאיש
ומנין שמלאך פטור מן המצוות?
השבמחקthere are many raiyos that they are ptur from mitzvos. one is that when moshe called them out for not being able to be mekayem the torah - they conceded
השבמחקThat isn't a clear proof. Moses never says that they are allowed to violate the Torah; he just says that they are unable to keep it because of their circumstances (שבת פ"ח:-פ"ט.)
השבמחק