"כִּי נִמְכַּרְנוּ אֲנִי וְעַמִּי לְהַשְׁמִיד לַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד וְאִלּוּ לַעֲבָדִים וְלִשְׁפָחוֹת נִמְכַּרְנוּ הֶחֱרַשְׁתִּי כִּי אֵין הַצָּר שֹׁוֶה בְּנֵזֶק הַמֶּלֶךְ."
פירוש "כי אין הצר שוה בנזק המלך" - אין האויב הרשע שקנה אותנו להשמידנו שוה כנגד ההפסד של המלך. אין כדאי למלך להפסיד כ"כ בגלל המן [עפ"י דעת מקרא].
לא יאומן. אחשורוש מאשר השמדת עם שלם החף מפשע. ואסתר מנמקת את בקשתה למנוע זאת על רקע כדאיות !! איפה הנימוק המוסרי הפשוט?? אסור ומתועב ופשוט לא יעלה על הדעת להשמיד עם שלם!!
אלא, שכאן רואים את רמתו של אחשורוש. אסתר ידעה של יפעל עליו נימוק מוסרי פשוט ונאלצה לפנות ל"אגו" ואהבה עצמית של אחשורוש ולומר לו "לא כדאי לך ההפסד".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה