יום שני, 11 בדצמבר 2017

גרפולוגיה

ליקוטי מוהר"ן תורה קעג

ע"י הכתב יכול הצדיק האמת להכיר הנפש ופנימיות הנפש של הכותב, והאמונה ושורש האמונה שלו, כי יש בחי' שורש האמונה, כי האמונה בעצמה יש לה חיות ושורש, דהיינו שיש עולם אמונה שמשם נלקח האמונה, ועולם האמונה יש לו ג"כ אמונה בהש"י, וזה בחי' שורש האמונה שהיא בחי' פנימיות האמונה, והיא בחי' פנימיות הנפש, כי הנפש והאמונה הם בחי' אחת כמ"ש (ישעי' כו) נפשי אויתיך בלילה, וכתיב (תהלים צב) ואמונתך בלילות, וע"י הכתב אפשר להכיר הנפש ופנימיות הנפש שהיא בחי' פנימיות האמונה כנ"ל, בבחי' אנכי שאחז"ל (שבת קה) אנא נפשי כתבית יהבית היינו שהכותב נותן נפשו בתוך הכתב וגם פנימיות נפשו, כי איתא בזוה"ק אני נוטריקון אנא נפשי יהבית דא שכינתא חצוניות אנכי דא שכינתא פנימיות נמצא שהכ' מרמז על בחי' שכינתא פנימיות(א) וכן איתא בע"ח לענין התלבשות העולמות שהכתר היא פנימיות הנפש, והכ' היא בחי' כתר כמובא לעיל(ב), כי השכינה היא בחי' נפש כידוע, נמצא שע"י הכתב שהוא בחי' כ' נתגלה ונראה בחי' פנימיות הנפש פנימיות האמונה כנ"ל: והדיבור שמדבר עם הצדיק האמיתי הוא במעלה גדולה מהכתב, כי הכתב אינו רק פעולת הנפש, ומתוך הפעולה יכול הצדיק להבין מהות הנפש, והדיבור הוא הנפש בעצמו, כמ"ש (ש"ה ה) נפשי יצאה בדברו, ואף על פי שהדיבור הוא דבר שאין בו ממש, אעפ"כ מחמת שהוא צדיק אמת, והדיבור הוא מהות הנפש בעצמה, ע"כ יכול לראות מהות הנפש בעצמה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה