לרפואת אריה דב בן מלכה בתוך שח"י
קיי"ל דסוכה דירת עראי בעינן וסוכה שהיא דירת קבע פסולה. לעומת זאת, חיוב מזוזה הוא דוקא בדירת קבע, ודירת עראי
פטורה ממזוזה. וכן לענין טומאת נגעים בית קבע מטמא בנגעים ולא בית עראי.
קיי"ל דסוכה דירת עראי בעינן וסוכה שהיא דירת קבע פסולה. לעומת זאת, חיוב מזוזה הוא דוקא בדירת קבע, ודירת עראי
פטורה ממזוזה. וכן לענין טומאת נגעים בית קבע מטמא בנגעים ולא בית עראי.
וא"כ צריך להבין, מה שהובא בפוסקים דסוכה שמשמשת כל השנה כבית ובסוכות מסירין הקירוי ומניחים במקומו סכך חייבת במזוזה אף בחג הסוכות, דהלא אם חייבת במזוזה א"כ היא דירת קבע ומטמאת בנגעים וסוכה העשויה מדבר המקבל טומאה פסולה. ובעצם אפשר להעמיד את הקושיא גם למ"ד שסוכת יכולה להיות דירת קבע. דא"כ חייבת במזוזה ומטמאת גם טומאת נגעים וסוכה העשויה מדבר המקבל טומאה פסולה
ולסיכום: איך כשרה סוכה החייבת במזוזה, הא הויא דירת קבע וממילא ראויה לקבל טומאת נגעים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה