המבי"ט כתב בספר בית אלקים שלו שהטעם שאדם חייב קרבן כשעובר היינו מפני שחטאו פגם ביותר מפני
שחטא בזמן ביהמ"ק. ויוצא שהחוטא בזמן שאין בית המקדש, אינו חייב. וצ"ע דבשבת יג ב מבואר שרבי ישמעאל קרא והטה וכתב על פנקסו שכשיבנה ביהמ"ק יביא חטאת שמינה. וקשה, הרי על חטא בזמן שאין ביהמ"ק קיים אינו חייב כלל בקרבן
שחטא בזמן ביהמ"ק. ויוצא שהחוטא בזמן שאין בית המקדש, אינו חייב. וצ"ע דבשבת יג ב מבואר שרבי ישמעאל קרא והטה וכתב על פנקסו שכשיבנה ביהמ"ק יביא חטאת שמינה. וקשה, הרי על חטא בזמן שאין ביהמ"ק קיים אינו חייב כלל בקרבן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה