לרפואת א"מ הענא מרים בת חנה בתוך שח"י
כאשר קוראים את פרשת יתרו, מפטירים בפסוקים שבספר ישעיהו (פרק ו): 'וָאֶרְאֶה אֶת אֲ-דֹנָי יֹשֵׁב עַל־כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא וְשׁוּלָיו מְלֵאִים אֶת־הַהֵיכָל'. ובחג השבועות קוראים את אותה פרשה, ובכל זאת נפסק להלכה שמפטירים בפסוקים שבספר יחזקאל (פרק א): 'וָאֶרְאֶה מַרְאוֹת אֱלֹקִים'. צריך להבין בגלל מה השינוי הזה? הרי מדובר באותו מראה, כמו שאמרו בגמרא (חגיגה יג ע'ב): 'כל שראה יחזקאל ראה ישעיה. למה יחזקאל דומה - לבן כפר שראה את המלך, ולמה ישעיה דומה - לבן כרך שראה את המלך'. א'כ, למה בפרשת יתרו מפטירים דווקא בישעיהו, ובשבועות מפטירים דווקא ביחזקאל?
כאשר קוראים את פרשת יתרו, מפטירים בפסוקים שבספר ישעיהו (פרק ו): 'וָאֶרְאֶה אֶת אֲ-דֹנָי יֹשֵׁב עַל־כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא וְשׁוּלָיו מְלֵאִים אֶת־הַהֵיכָל'. ובחג השבועות קוראים את אותה פרשה, ובכל זאת נפסק להלכה שמפטירים בפסוקים שבספר יחזקאל (פרק א): 'וָאֶרְאֶה מַרְאוֹת אֱלֹקִים'. צריך להבין בגלל מה השינוי הזה? הרי מדובר באותו מראה, כמו שאמרו בגמרא (חגיגה יג ע'ב): 'כל שראה יחזקאל ראה ישעיה. למה יחזקאל דומה - לבן כפר שראה את המלך, ולמה ישעיה דומה - לבן כרך שראה את המלך'. א'כ, למה בפרשת יתרו מפטירים דווקא בישעיהו, ובשבועות מפטירים דווקא ביחזקאל?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה