יום רביעי, 31 בינואר 2018

חיפוש יתרו אחר דת האמת

"עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְ-ה-וָ-ה מִכָּל הָאֱ-לֹהִים"
רש"י - "מכל הא-להים" - מלמד שהיה מכיר בכל ע"א שבעולם שלא הניח ע"א שלא עבדה.

נראה לבאר את עומק הדברים עפ"י כמה קטעים של דברי הרב זצ"ל:

"אין להיבהל מקיבוץ הפכים גדולים כפי המפורסם, כי כל הנראה לרבים כדברים חלוקים והפוכים הוא רק מפני קטנות שכלם וצמצום השקפתם, שאינם רואים כי אם חלק קטן מאד של השלימות העליונה, וגם זה החלק בצורה מקולקלת מאד. אבל בעלי הדיעה המחוורת, מחשבתם מתפשטת למקומות שונים ומרחבים גדולים, ותופשים את אוצרות הטוב שבכל מקום, ומאחדים את הכל ביחד ביחודא שלים" [ח' קבצים ב' ע"ר]

"לא רק בכל דבר של רשות, כי אם גם בכל חטא ועוון, בכל הריסה, בכל דיעה כוזבת, יש ניצוץ של טוב ושל קדושה אידיאלית, שהוא מקיימו ומעודד את הרוח לפעולה". [ב' ש"נ] 

ועד כהנה וכהנה [עי' כאן].

אפשר להציע לפי דברי הרב זצ"ל שאין כוונת חז"ל שחיפש וחיפש עד שמצא את האמת האבסולוטית וכל מה שמצא עד שהגיע לה' היה שקר מוחלט. אלא שמכוח פירור האמת, הניצוץ של טוב, שבכל דת, בסוף הגיע לייחוד העליון של התורה.   

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה