פרשת שופטים י"ח כ"ב בפסוק אשר ידבר הנביא בשם ה' וגו' הרי שבא ואמר עשו כך וכך וכו' כבר נצטוו שאם בא להדיחך מאחת מכל המצוות לא תשמע לו אלא אם כן מומחה הוא לך שהוא צדיק גמור כגון אליהו בהר הכרמל וכו'.
ובשפתי חכמים ואם לא בא להדיחך אין הקפדה אם תשמע לו. אמנם ברא"מ כתב אבל אם צונו בדברי הרשות וכו' מצוה לשמוע לו כדכתב הרמב"ם ז"ל בפ"ט מהל' יסודי התורה עכ"ל ולכאורה המשמעות ברמב"ם שם דקאי על נביא מוחזק ובאות ומופת עיי"ש בהלכה א' וב' אך בפ"ז שם ה"א כתב מיסודי הדת לידע שהא' מנבא את בני האדם ואין הנבואה חלה אלא על חכם גדול בחכמה גבור במדותיו ולא יהא יצרו מתגבר עליו וכו' ומקורו בש"ס נדרים דף ל"ח ע"א עיי"ש. וא"כ ה"נ דבכל תלמיד חכם דדרשינן ביה פסחים כ"ב ע"ב את ה' אלהיך תירא לרבות תלמידי חכמים ופשיטא דמצוה לשמוע לו בדבר הרשות גם בלא אות ומבלי שהוחזק בנבואה.
[מתוך שו"ת דברי יציב לקוטים סי' פ"ח עיי"ש]
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה